SYSTEMATISK KVALITETSARBETETE

Organisation för systematiskt och kontinuerligt kvalitetsarbete

Hur kan man organisera verksamheten så att alla känner till kvalitetsarbetets systematik och att arbetet sker kontinuerligt, oberoende av mätkulturens krav på rapporter i tid och otid?

Är en lärande organisation täcken på ett gott kvalitetsarbete? Kan en lärande organisation betraktas som ett ”kunskapsmagasin”, där det som lärts lagras i strukturer och procedurer för spridning till andra individer i gruppen? I så fall vilket typ av ledarskap behövs för att skapa förutsättningar för att den individuella kunskapen sprids vidare till andra på skolan inom ramen för ett kollegialt samarbete?

Kan ett sätt att skapa förutsättningar för systematik och kontinuitet vara att bygga en gemensam plattform för kvalitetsarbetet som vilar på allas erfarenheter och önskan om vad eleverna ska ha med sig i ryggsäcken när de lämnar skolan?

Boka gärna ett förutsättningslöst samtal så berättar vi mer!

-

Vav 1280
Vav 1280